Maratonnal a szívügyekért - egy páciensünk története

Kam Jandu
Ezzel a bejegyzéssel egy olyan páciensünk jótékonysági akcióját szeretnénk népszerűsíteni, aki családi történetéből adódóan fontosnak tartja a szívproblémák megelőzésével és kezelésével foglalkozó szervezetek munkáját, és a novemberi New York-i maratonon való indulása kapcsán gyűjt adományokat (a Facebook-on és adománygyűjtő oldalán). Olvassátok el történetét, mellyel nem sajnálatot szeretne kivívni, hanem egy nagyon fontos ügyre akarja felhívni minél több ember figyelmét. Rendelőnk ingyen biztosítja Kam számára a versenyre való felkészülés során a belgyógyászati és kardiológiai vizsgálatokat, és segítünk minél több emberhez eljuttatni az általa szervezett adománygyűjtő akció hírét.

Íme tehát Kam Jandu története: „A News York-i maraton lefutását a bátyám Kanwar Jandu emlékének szentelem, aki 1966. július 8-tól 2009. január 5-ig élt. A következő történet a legfőbb motivációja annak, hogy 2012-ben indulok a New York város maratoni futásán.

Életem első maratoni futása 7 évvel ezelőtt volt Németországban, azon belül is Kölnben. Sokan már akkor is támogatták a célomat, mely hasonló a mostanihoz is, miszerint a “Védjük a gyermekek” elnevezésű alapítványnak 3500 Eurót tudtunk felajánlani. Azt az összeget akkor azon gyerekek számára tudta eljuttatni az alapítvány szerte a világon, akik a legnagyobb szükségben éltek. Azóta már két másik maratonon is részt vettem 2010-ben Berlinben és 2011-ben Budapesten, azonban ezen versenyekhez nem kötődött adományozási szándék csupán a futás szeretete és a mozgás öröme, ami motivált. A mostani 2012-es alkalom, azonban sokkal személyesebb motivációval bír.


2006. január 5-én elvesztettem édesapám, aki nem ébredt fel álmából, szívproblémákkal küzdött. Nem sokkal a halála előtt töltötte be a 70. életévét, így mindannyiunkat sokként érte hirtelen halála. 2009. júniusában édesanyámtól kellett búcsút vennie a családnak, akinek a szíve adta fel a szolgálatot egy életmentő műtét közben, egy rövid de agresszív és gyors lefolyású betegség elragadta őt tőlünk. Bárki, aki elvesztette már bármelyik szülőjét, esetleg mindkettőt megérti, hogy min mentünk keresztül. Én is elszenvedtem egy szívinfarktust 39 éves koromban 2008. február 28-án Angliában vezetés közben az autópályán. Szerencsére én még mindig itt vagyok köszönhetően a gyors és szakszerű mentősöknek, így elmesélhetem a történetem, de a betegségem miatt életem végéig szednem kell a gyógyszereket. A saját balesetem miatt mind a négy másik testvéremet arra kértem, hogy ellenőriztessék magukat is, hiszen előfordulhat, hogy ez genetikai rendellenesség a családunkban. A korai diagnózis életet menthet. Szerencsére mindannyiunkat végigellenőriztek, vagy legalábbis ezt gondoltuk. 


Pontosan édesapám halálának harmadik évfordulóján 2009. január 5-én a bátyám Kanwar egy masszív koszorúér rendellenesség miatt meghalt 42 éves korában. Az edzőteremben, ahol dolgozott nem volt defibrillátor és a hirtelen jött rosszulléten nem tudtak segíteni. Kanwar három gyermeket és egy feleséget hagyott hátra Perthben Nyugat-Ausztráliában, ahol közel 15 évig éltek. Azóta sem telik el úgy nap, hogy ne gondolnék rá és szüleinkre, akiket idő előtt vesztettem el. Érzelmileg nagyon nehéz feldolgozni, amikor 3 év leforgása alatt egy 7 fős család hirtelen 4 főre zsugorodik. Ugyanakkor igazán hálás vagyok a saját családomnak, feleségemnek és gyermekeimnek, akik segítik feldolgozni ezeket a veszteségeket. 


Ez az első alkalom, hogy nyilvánosan beszélek arról, ami velem történt és nem azért teszem, hogy bárki szimpátiáját, vagy sajnálatát kivívjam. Rossz dolgok nem csupán velem történnek és veszteségeket nem csak én szenvedek el, igyekszem a mindennapjaimat optimistán élni és tudom, vannak ennél sokkal rosszabb sorsú emberek is, akiknek kell és lehet segíteni. Én szerencsére jó egészségnek örvendek, legalábbis a kardiológusom ezt állítja, és jó esélyem van arra, hogy a szívproblémám nem fog többé visszatérni, amennyiben a gyógyszereimet rendszeresen szedem. Remélem most, hogy már ismerik a történetem megértik, hogy miért szeretném a futásomat két szívproblémákkal foglalkozó szervezet jótékonysági céljaira ajánlani. Az adomány melyekkel megtiszteltek, nem az én futásomat fogják szolgálni, hanem azt a két alapítványt fogják gyarapítani, melyet szeretnék jómagam is támogatni a British Heart Foundation és a Szívbeteg Gyermekekért Alapítványt Budapesten. Ez a két szervezet óriási energiát, figyelmet és munkát fektet abba, hogy azon embereknek segítsen, akik a fejlett világ egyik legáltalánosabb betegségével, a szívproblémával küzdenek. Kérem, amennyiben megteheti, segítse ezen szervezeteket adományával és az Ön segítsége az én motivációm is lesz egyben, a kitartó edzéseimről folyamatos frissítést teszek majd közzé. Kérem, küldjenek motivációs üzenetet is!” 

No comments:

Post a Comment